Kailijumei Lipstick – Flower Jelly Lipstick

(English down below)

Deze lipstick heb ik cadeau gekregen van mijn schoonzus. Ze had het in de zomer besteld, maar had redelijk wat problemen met de post hier in België en kreeg het pakje uiteindelijk pas in December. Dus kreeg ik het eigenlijk op kerst pas. Het was een heel verassend cadeau! Ik had deze lipstick al vaak zien passeren op Youtube en was dan ook dol enthousiast dat ik het zelf eens kon uitproberen!

De lipstick is ontworpen door een Chinees bedrijf. Het is een transparante lipstick met een bloem in en wat gouden vlokjes.
Ik heb geprobeerd de ingrediënten op te zoeken, maar vind niet specifiek iets terug van het bedrijf zelf. Op een website heb ik gelezen dat het ‘cruelty free’ zou zijn, maar daar heb ik toch m’n twijfels bij. Aangezien China een strikte regel heeft dat alle cosmetica moet getest worden voor het in de winkels mag verkocht worden en dit vaak gebeurd adhv dierenproeven.

15785048_10210591167209307_1475148166_o

Kailijumei Lipstick – Minute Maid

De lipstick voelt zeer hydraterend aan op de lippen, het doet me denken aan een Labello. Wat me wel heel erg stoort aan deze lipstick is de smaak.

De lipstick heeft een enorm duidelijk en vieze smaak! Ik kon het niet verdragen en had de lipstick weggeveegd met een doekje en toen merkte ik dat m’n lippen wel nog steeds de roze kleur hadden, handig dus. Nochtans ruikt de lipstick wel goed, precies naar snoepjes.

15749066_10210591164809247_2103739764_o

Op bovenstaande foto is een swatch te zien van de lipstick. Dit is de kleur na pas een paar seconden. Onderaan deze post vind je een swatch op m’n lippen. De lipstick geeft wel een zeer mooie kleur aan de lippen.

Dit is in de kleur Minute Maid.


 

English:

My sister in law gave me this lipstick as a birthday present. She bought it around June last year and had some trouble getting it here in Belgium, so eventually she received it by December and gave it to me on Christmas.

I was truly amazed by this gift! I’ve seen this lipstick on Youtube and always wanted to buy one, but never did. So I was really excited when I got it.

I couldn’t find the ingredients on their website but read some articles from other bloggers who say it should be cruelty free. I don’t really believe it’s cruelty free because it comes from a Chinese beauty brand. They have laws about testing and often (I don’t really now for sure) test their products on animals.

The color is called Minute Maid.

15785726_10210591166129280_1603415004_o

Kailijumei Lipstick – Minute Maid

The lipstick feels really hydrating, almost like a chapstick. Although the lipstick smells pretty good, the taste is awful!! I can’t stand the taste, so I wiped it off. What amazed me was that the color stained my lips. So there was a nice pink color and no bad taste, amazing!

15785748_10210591165529265_2131922196_o

Don’t mind the bad photo.. 

As you can see the color turns pink and is different on everyone. I really like the color!

 

Xo Joyce

3 thoughts on “Kailijumei Lipstick – Flower Jelly Lipstick

Leave a Reply

