Baby Lips Holiday Spice – Maybelline review

(English down below)

Onlangs was ik in de Kruitvat en was er een actie, 2de aan de halve prijs op Maybelline producten. Ik heb al heel wat soorten baby lips, maar nu zag ik dat ze vier nieuwe soorten hadden.

Volgens mij speciale herfst/winter editie. Even later op Facebook zag ik ze passeren en las ik dat het limeted editions zijn. Met die actie heb ik er dus twee gekocht.

14697256_10209842171644886_912111677_o

Het zijn ‘flavoured lip balms’ en ik heb gekozen om ‘Pumpkin Spice’ en ‘Café Mocha’ uit te testen.

Ik was dol enthousiast toen ik de pumpkin spice zag. In America draait deze tijd van het jaar volledig rond pumpkin spice. Dessert, ontbijt, lunch, koffie, snoep, alles is gewoon pumpkin spiced daar. En ik ben dan ook erg jaloers!!

Dit jaar heb ik voor het eerst zelf butternut pompoenen gekweekt en ik ben verslaafd! Heerlijk om soep mee te maken, maar ook in de wok of onder de grill.

En toen moest ik nog een tweede kiezen en dan sprak de Café mocha mij het meest aan.

14672862_10209842171524883_495403070_o

22 Pumpkin Spice – 25 Café Mocha

De andere twee zijn 24 Vanilla Cupcake en 23 Chai Tea Latte. Ik heb dus gekozen voor de meest herfst smaken.

22 Pumpkin Spice
Ik ben toch wel wat teleurgesteld in deze lip balm. De geur is aangenaam en ruikt naar kaneel. Een geur die ik super vind! Maar eenmaal op de lippen smaakt het niet naar kaneel. Het heeft een fletse, niet lekkere smaak.

De kleur is licht oranje met kleine glitters in. De glitters zijn wel zichtbaar maar niet overdreven. De licht oranje kleur vind ik niet passen bij mij, maar dit is persoonlijk. Het geeft zoals alle andere baby lips een mooie glans aan de lippen.

25 Café Mocha
Van deze had ik dan minder verwachtingen, wat misschien beter is. Ik vind de geur niet aangenaam, het doet me een beetje denken aan de geur van Play Doh. En de smaak vind ik ook helemaal niks. Ik kan zelfs niet zeggen naar wat het ongeveer smaakt.

De kleur is transparant met kleine glitters in. Dus gewone lip balm die de lippen een mooie glans geven.

Ik vind deze geen €3,99 waard. De gewone Baby Lips, vooral de Cherry, vind ik veel beter!

For my English readers:

About the 22 Pumpkin Spice, it smells like cinnamon but doesn’t taste like it at all. The color is slightly orange with some glitters. I don’t mind the glitters, but the color doesn’t fit me.

About the 25 Café Mocha, did not smell and taste good! The color is more transparant again with some glitters in it. Nothing special.

I don’t recommend buying these. I don’t know if the flavors are alike in different countries .. But i don’t like them at all! I can’t stand the taste of it.

They have other Baby Lips that are way better, so don’t waste your money on them.

Xo Joyce

Leave a Reply

