Essence Velvet Matt Lipstick review

Essence heeft verschillende lijnen binnen hun lipsticks. Jammer dat ik slechts één kleur heb binnen de Velvet Matt lijn, want ik vind deze wel een aanrader.

Volgens mij vallen de Velvet Matt lipsticks onder de Longlasting lipsick, aan de website van Essence te zien.

skiplive-1

Zo omschrijft Essence deze lipstick;

langdurige liefde … je wordt gewoon echt verliefd op de longlasting lipsticks van essence. de lipsticks geven je lippen urenlang intense kleur zonder ze uit te drogen. je vindt zeker jouw favo kleur – van felroze en bessenrood tot subtiele nude tinten. het essence logo op de lipstick en de matte, zwarte verpakking met een ring van de bijbehorende kleur zijn echte blikvangers!

Ik vind de mat zwarte verpakking mooi, het gaat goed samen met mijn andere lipsticks van KIKO. En het kleuraccent van met de kleur van de lipstick in het midden vind ik een zeer leuk detail!
Ook het logo van Essence in de lipstick zelf is een mooie afwerking. Voor de prijs vind ik deze echt leuk afgewerkt in tegenstelling tot andere dure merken.

Ik het de lipstick in nummer 24. Het kleur zelf gaat meer naar een aubergine toe, een diep paars met donkerrode ondertoon. Ik vind dit wel een chique kleur…

De lipstick dekt goed, maar benadrukt wel de oneffenheden. Dus een lippotlood is wel een aanrader in combinatie met deze lipstick. De lipstick blijft zacht aanvoelen en droogt niet uit. Dus zeer comfortabel om te dragen.

skiplive-2

Essence Velvet Matt Lipstick – Nummer 24

 

Op de swatch kan je het kleur goed zien. Goede pigmentatie en een mooi aubergine kleur.

Voor iedereen die nog niet goed durft om  donkere kleuren te dragen, zou ik zeggen ‘ga deze maar kopen’ om uit te proberen. Want voor de prijs, +- €2.40, kan je niet sukkelen.

Xo Joyce

One thought on “Essence Velvet Matt Lipstick review

Leave a Reply

