Eyeshadow primer – ELF & Urban Decay

Toen ik begon met oogschaduw gebruikte ik nooit een primer. Ik probeerde eerst met concealer, omdat een medewerker van The Body Shop zei dat dit even goed werkt.
Ik kocht de concealer maar dit werkte toch niet zo goed bij mij. Omdat mijn oogleden eerder aan de ‘vette’ kant zijn, ging de concealer zich al snel ophopen in de plooien van mijn oogleden.

Daarom kocht ik dan uiteindelijk wel een primer.

SkipLive-23

Mijn eerste primer was de gewone Eyelid Primer van ELF, ik weet niet meer precies hoeveel ik er voor betaald heb. Deze staat nu op de website voor €3,00.

Het is een goede primer voor de prijs. De oogschaduw blijft bij mij niet de volledige dag zitten met deze primer, maar gaat toch gemakkelijk 4 tot 6uur mee. Volgens mij werkt deze primer zeer goed bij mensen met een drogere huid.


Toen ik mijn eerste palette kocht van Tarte, kreeg ik de kleuren maar niet op m’n oogleden. Ik snapte het niet, ik gebruikte een primer, had professionele borstels …
Toen ik op Youtube filmpjes bekeek gebruikte heel wat mensen de Primer Potion van Urban Decay. Niet veel later opende de eerste Urban Decay winkel in Gent. Al snel besloot ik toch de primer aan te schaffen, hopend dat dit de oplossing zou zijn.
Uiteindelijk bleek dat de pigmentatie van de meeste kleuren van het Tarte palette gewoon niet goed zijn…

Toch is de Primer Potion voor mijn oogleden zeer goed. De oogschaduw blijft een hele dag mooi zitten en de kleuren komen mooi uit. Deze primer gebruik ik bijna altijd.
Qua prijs is deze primer wel een heel stuk duurder dan de primer van ELF! Deze komt op €21,00, maar persoonlijk vind ik het zeker waard.

Xo Joyce

Leave a Reply

